En bedre tone i valgkampen !

Læserbrev fra byråds- og regionsrådskandidat Michael Møller til Fyens Stiftstidende :

Stop mudderkastning !

Tonen i den offentlige debat bliver hårdere og hårdere og mere og mere personlig. Det er specielt gældende på de sociale medier, men har desværre også bredt sig i indlæg og læserbreve i vore aviser.

Jeg kan frygte at det kun bliver værre, jo nærmere vi kommer valget til regioner og kommuner  den  21. november.

Forskellige politiske holdninger og meningsudvekslinger skal brydes og er vigtige elementer i vores demokrati. Det skal vi naturligvis værne om. Men når det udvikler sig til personlig mudderkastning, ja så bidrager det kun yderligere til  politikerlede.

Valgkampen frem til efteråret bliver spændende at følge med de forskellige partiers visioner, prioriteringer og planer for vores dejlige kommune. Men hvis man ønsker at borgere bruger deres ytringsfrihed og engagerer sig i den lokale politiske debat, så må vi, der stillet op til valget,  gå foran med en ordentlig tone.

Vore demokrati er dyrebart.  Se blot på Tyrkiet – der kan man se hvor hurtigt ytringsfriheden kan blive reduceret. Lad os bruge vores demokrati og ytringsfrihed – men lade være at misbruge den.

Michael Møller

Byråds- og regionsrådskandidat for konservative

Nyborg