Nyborg: Det skabte en hulens ballade, da De Konservative i Nyborg for fire år siden indgik valgforbund med partierne i rød blok, herunder Enhedslisten. Formanden for den konservative vælgerforening i Nyborg, Henrik Boeriths, benytter da også det nye valgforbund med Venstre, Dansk Folkeparti og Liberal Alliance til at fastslå en gang for alle, at man er et borgerligt parti.

– Vi har et behov for at tone rent flag fra valgkampens start, så vores vælgere ved, hvad de får. Det er en enig bestyrelse, der slår fast, at vi er et borgerligt parti. Samtidig mener vi, at Kenneth Muhs som borgmester har gjort det godt. Der er enkelte skønshedsfejl, men det vil vi gerne hjælpe ham med at rette op på, siger han.

Henrik Boeriths ønsker ikke at pege på, hvad partiet konkret har krævet for at indgå i et valgforbund med de øvrige borgerlige partier.

– Det vil jeg gerne vente med at fortælle til pressemødet (den 21. marts red.). Men jeg kan sige så meget, at det blandt andet handler om erhvervspolitikken. Og så har vi diskussionen om, hvad der skal ske med Lynfrosten, som også er meget spændende, siger han.