Landsbyerne i kommunen

Nyborg kommune består af 24 landsbyer ud over selv Nyborg samt Ullerslev og Ørbæk.

Landsbyerne har rigtigt meget positivt at byde på. Ud over den smukke natur er de også beliggende, så det er forholdsvis nemt at komme til motor- og landeveje for dem der arbejder udenbys. Det er også et godt sted for børn at vokse op. Mange landsbyer har gode og aktive fællesskaber. Endeligt er huspriserne på et niveau, hvor det er muligt for unge førstegangskøbere at komme ind på ejendomsmarkedet.

Fra konservativ side mener vi, at landsbyerne er blevet oversete i mange år. Der bor trods alt næsten 1/3 af kommunens indbygger -der betaler den samme kommuneskat som resten. For os er det væsentligt – og noget vi vil arbejde aktivt for – at:

• Der er flere og fleksible pasningsmuligheder i nærområdet for småbørnsfamilier
  • Der er trygge skoleveje
  • At der ser pænt og ordentligt ud på fællesarealer og at bede, vejbelægning og skiltning bliver tilfredsstillende vedligeholdt af kommunen.
  • Det mål tror vi bedre kan nås, hvis det er bestemte medarbejdere i Vej- og Park der har ansvaret for, at der ser pænt ud i de enkelte landsbyer.

Landsbypadelen skal tilbage

God og fleksibel børnepasning