Nyborg – mest erhvervsvenlige kommune på Fyn

Læserbrev af Michael Gertsen, Spidskandidat for De Konservative

Det er erhvervslivet, vi lever af. Nyborg skal have flere virksomheder, arbejdspladser og tilflyttere – gerne børnefamilier. Med kommunens beliggenhed og natur er der optimale muligheder for at tiltrække begge dele.

Miljø- og teknikforvaltningen skal top-tunes og tilføres de nødvendige ressourcer, kompetencer og indstillinger for at kunne yde hurtig, serviceminded og løsningsorienteret betjening af virksomheder og borgere.

Det er en mærkesag fra konservativ side at få Nyborg Kommune frem i forreste række.

Det kan give god mening af styrke afdelingen “Erhverv og Vækst”, hvis dedikerede medarbejdere har fingeren på pulsen og tager erhvervsvirksomheder og iværksættere i hånden og fører dem ind i “det offentlige system”, hvis de er usikre på indgangsvinkel og procedure. Denne afdeling bør profileres i langt højere grad, end den bliver nu.

Tilflyttere ser på boligpriser, børnepasning, sikre skoleveje og natur. Herunder om der ser ordentligt ud og bliver vedligeholdt i området. Vi er ikke helt i mål endnu – men hvad boligpriserne angår, er særligt kommunens landsbyer attraktive for unge familier.

Det er vores ambition, at Nyborg Kommune skal være den mest erhvervsvenlige og dynamiske kommune på Fyn! Det tiltrækker og styrker erhvervslivet – og dermed muligheden for flere tilflyttere.

7. maj 2021